expedice CZECH LHOTSE 2010

expedice CZECH LHOTSE 2010 (8.516 m n. m.)

fakta: vrchol 8516 m n. m., 4. nejvyšší hora světa, pohoří Himálaj, prvovýstup 18. května 1956

FOTOGALERIE z průběhu expedice, zde.

expedice_2010_dekor_631_631

Lhotse (v Číně oficiálně Lhozê; tibetsky: lho rtse; čínsky: pinyin: Luòzǐ Fēng) je čtvrtá nejvyšší hora světa, leží v Himálajích na hranicích Nepálu a Číny (Tibetu), a je spojená s Mount Everestem. Měření ukázalo, že hlavní vrchol má 8 516 metrů nad mořem, Lhotse Middle 8 414 metrů a Lhotse Shar 8 383 metrů.
Lhotse je známá díky své blízkosti k Mount Everestu a skutečnosti, že horolezci stoupající tradiční cestou, stráví nějaký ten čas na západní stěně Lhotse. Lhotse je dramatická především od jihu, kam spadá svou obří 3,2 km stěnou. Jedná se o nejstrmější stěnu takovéto velikosti na světě. Jižní stěna se stala svědkem mnoha marných pokusů o zlezení a několika tragických událostí. Stěnou prostoupilo velmi málo lezců, např. Tomo Česen.

lhose_cesta_226První pokus o výstup
První útok na Lhotse byl veden r. 1955 mezinárodní himalájskou expedicí, v čele s Normanem Dyhrenfurthem. Účastnili se jí také dva Rakušani (kartograf Erwin Schneider a Ernst Senn) a dva Švýcaři (Bruno Spirig a Artur Spöhel) a byla také zárověň první expedicí v oblasti Everestu do níž vstoupili Američané jako členové výpravy (Fred Beckey, George Bell, a Richard McGowan). Nepálský styčný důstojník byl Gaya Nanda Vaidya. Byli doprovázeni asi 200 místními údolními šerpy a několika výškovými šerpy. Po pohledu na nebezpečný přístup pod jižní stěnu Lhotse Shar a její neskutečnou strmost, změnili taktiku a přesunuli se během září a října do severozápadní stěny Lhotse, kde dosáhli výšku 8 100 m. Expedice však byla zastavena silným větrem a extrémně nízkými teplotami. Pod Schneiderovým vedením dokončili první mapu oblasti Everestu v měřítku 1:50 000. Výprava také stihla natočit několik krátkometrážních filmů o horách a místní kultuře, přičemž se jí povedlo několik prvovýstupů v oblasti regionu Khumbu.

CESTA NA VRCHOL - První výstup
* 1955 - první oficiální pokus expedicí International Himalayan Expedition v Z stěně sleduje klasickou jižní cestu na Everest do 7800m.
* 1956 - první výstup na hlavní vrchol se povedl 18. května 1956, švýcarské expedici - Ernst Reiss a Fritz Luchsinger.

Členové výpravy:
Leopold Sulovský (1954), vedoucí expedice Cho Oyu (8 201m)
první Čech na Mount Everestu, stál na osmi vrcholech nad 7.000m a čtyřech osmitisícovkách. Autor mnoha prvovýstupů a vedoucí devíti výprav do nejvyšších pohoří světa.

Milan Sedláček (1961)
Expedice:
2003 Shisha Pangma (8 037m)
2005 K2 (8 611m) dosažená výška 7 400m

2005 K2 (8 611m) vylezen Česenův pilíř
2007 Broad Peak (8 047m)

MARKETING a SPONZORING
I přes snahu vlád zemí o zvýšení turistické atraktivity snížením poplatků za udělení povolení jak pro výstupy na vrcholy tak i trekové permity v oblasti Himaláje, jsou náklady na realizace expedice na osmitisícové vrcholy v řádech desítek tisíc US dolarů. Je proto nemyslitelné zorganizovat podobnou výpravu bez finanční spoluúčasti sponzorů. Proto bylo prvořadým úkolem vytvořit takovou marketingovou strategii expedice,která by oslovila v krátkém čase co největší a nejširší okruh populace s cílem maximálně efektivně medializovat naše sponzory a vytvořit tak předpoklady alespoň pro částečnou návratnost vynaložených prostředků.

Hlavní komponenty našeho marketingového konceptu:
1. Presentace expedice na internetu
Presentace expedice na internetu bude probíhat současně s presentací našich sponzorů. Jejich logo vč. názvu, oboru podnikání a kontaktních adres jakož i možností přejít přímo na jejich domovní internetové stránky bude uvedeno na naší úvodní startovní straně. Loga hlavních sponzorů budou na všech dalších stranách.
2. Produkce filmu
S pomocí moderní digitální techniky bude z průběhu celé výpravy natočen dokumentární film. Loga sponzorů budou umístěna na všech relevantních prostředcích (oděvy členů expedice, batohy,stany...).
3. Presentace expedice na tiskových konferencích
Presentace expedice včetně představení našich sponzorů proběhne před odjezdem a po příjezdu na expedici.
4. Pohlednice a plakáty
V regionu Moravy a Slezska bude tři měsíce před zahájením expedice vytištěno na 1000 pohlednic a 100 plakátů
(samozřejmě s uvedením všech sponzorů), propagujících expedici.
5. Individuální spolupráce se sponzory
- Prezentace expedice formou přednášek a besed se zaměstnanci a určenými cílovými skupinami
- Průvodcovská činnost pro zaměstnance firmy
- Lezecké kursy pro zaměstnance firmy
- Poradenská činnost
- Výstava fotografií v prostorách firmy
- Zaslání pohlednic expedice obchodním partnerům

PRŮBĚH EXPEDICE:
1. - 2. DEN PŘÍLET DO KATHMANDU
3. - 4. DEN KATHMANDU (VYŘÍZENÍ FORMALIT)
5. DEN TRANSPORT DO LUKLY, NOCLEH V PAKHDINGU
6. DEN NAMCHE BAZAR
7. DEN NAMCHE BAZAR
8. - 10. DEN THYANGBOCHE
38. - 42. DEN POKUS O VRCHOL
43. - 44. DEN BC LHOTSE
45. - 49. DEN PŘESUN DO LUKLY
50. DEN LUKLA - KATHMANDU

EXPEDICE PROBĚHNE V OBDOBÍ ZÁŘÍ - ŘÍJEN 2010 PŘEDBĚŽNÝ ROZPOČET 3.700.000,- KČ

11. 10. 2010 - Zpráva č.13

Zdravíme všechny doma, Jsme všichni pořádku v BC a chystáme se na cestu domů. Je úterý ráno a vyrážíme do ledopádu a náš jediný pokus o zdolání vrcholu Lhotce. Lupi vyrazil již před dvěma hodinami, aby se vyhnul vražednému slunci v ledopádu. Jak jsme se později dověděli, byl to pro něj perný den… Cestou... celá zpráva

4. 10. 2010 - Zpráva č.12 (od Kamila)

Ahoj doma, Dnes jen krátká zprávička, protože zítra ráno vyrážíme. Předpověď počasí je nadějná a proto je náš plán na návštěvu vrcholu Lhotse následující: Ráno vyrážímé do výškového tábora C1, kde nám stojí stany, ale kde si bereme spacáky z BC a pochopitelně jídlo a vaření. Dále musíme vzít lezecká... celá zpráva

30. 9. 2010 - Zpráva č.11

30.9. čtvrtekZdravíme všechny doma, Od 20.9. do 24.9. jsme trávili čas v BC, sledovali předpověď počasí a snažili se domluvit s ostatními expedicemi na dalším postupu. Další expedice jsou dvě a tyto jsou tvořeny jedním Japoncem a jedním Američanem, kteří mají k sobě každý tým šerpů a kuchařů. Tito jim zajišťují... celá zpráva

20. 9. 2010 - Zpráva č.10 (od Kamila)

Ahojte doma. Tak jsme se včera vrátili z C1 . Jelikož plán byl úplně jiný, postavit C1 vyspat se zbalit stany a potáhnout vše do C2,vyspat se a dolů. V pátek jsme vyrazili za špatných podmínek mlhy sněžení ledopádem Khumbu , místy ve dvouvaječném sněhu ( pro ty kdo neví sněhu až do rozkroku) .Cesta byla namáhavá,těžké... celá zpráva

20. 9. 2010 - Zpráva č.9

20.9. Pondělí Tak jsme zase v BC, dnes po obědě, který překonává všechny představy o laskominách. Otické zeli s bramborovým knedlíkem a osmaženou cigánskou pečení nakrájenou na tenké plátky nám vytvořilo atmosféru domova. Pocit domova jsme zažili již včera, kdy jsme se vrátili z prvního výletu do ledopádu Khumbu... celá zpráva

16. 9. 2010 - Zpráva č.8 (od Kamila)

Ahoj všem doma! Jsme druhý den v BC dorazili jsme 13.9 do BC. Celý trek jsme absolvovali za dva a půl dne . Bylo to celkem výživné,ale vše v poho. Hlavně celou dobu nás provázelo špatné počasí a co bylo uplně naprd,že jsme do finále neměli bagáž. Tu nám jaci donesli v den našeho příchodu do BC. Já jsem měl od počátku... celá zpráva

14. 9. 2010 - Zpráva č.7 (od Galoše)

Tak, je úterý 14. září večer a my za vydatného deštíku se sněhem zasedli v jídelním stanu v BC, kde nám není zima, protože je připraven zřejmě pro turisty nepálského vzrůstu a maximálně pro 3 osoby. Ale neva, hlavně jsme tady, všichni v pohodě a se všema věcma. Naposledy jsme se ozvali z Namche, kde jsme kvůli dešti a... celá zpráva

10. 9. 2010 - Zpráva č.6

10.9. pátek Původní informace, tak jak je v Asii zvykem, nebyla tak úplně pravdivá – opět se vyskytly zádrhely, které zabránily uskutečnit bezpochyby dobré úmysly a na náš materiál čekáme ještě nyní, doufáme že poslední hodiny. Karavana má být již od včerejška na cestě z Lukly do Namche, ale protože jaci... celá zpráva

7. 9. 2010 - Zpráva č.5

Úterý 7.9. Zdravíme všechny doma, dnes již z Namche Bazaru. Jak to probíhalo? V sobotu jsme opět přežívali v Lukle, a i když jsme slyšeli kroužit letadla, nic nepřistálo. Pršelo celý den a my jsme museli alespoň něco dělat, tak jsme vyrazili do blízkého (Galoš do dalekého) okolí. Večer konečně začal jít elektrický... celá zpráva

6. 9. 2010 - Zpráva č.4

Ahoj z Nanche. Tak jsme konečně po 4 dnech vyrazili z Lukly za špatného počasí o kousek výše do 3300 mnm vysokého Nanche Bazar. Neustálé čekání na naše zavazadla, které zatím nedoletěly z KTM (jelikož v Lukle je neustále mlha a déšť), nám už pomalu leze na mozek. Krásnou krajinu z mnoha visutými mosty nad řekou Dudkosi,... celá zpráva